  |
Какао корисно для серця |
Отримано нові докази того, що вживання какао сприяє зниженню артеріального тиску й зменшує смертність від серцево-судинних захворювань у чоловіків, повідомляє журнал Archives of Internal Medicine.
У дослідженні, проведеному вченими з Національного інституту суспільного здоров'я й навколишнього середовища (Билтховен, Нідерланди), брало участь 470 чоловіків у віці від 65 до 84 років, у яких на момент набору були відсутні диагностированные хронічні захворювання.
Дослідження було почато в 1985 році й тривало протягом 15 років. У перший і наступні візити - через кожні 5 років - чоловіка відповідали на питання про свої харчові звички, зокрема про рівень споживання какао-утримуючих продуктів.
Голландські вчені встановили, що в середньому чоловіка споживали 2,11 м какао щодня; третина чоловіків практично не вживали какао з початку дослідження.
Результати дослідження показали, що в чоловіків, що регулярно вживала какао-утримуючі продукти, рівень артеріального тиску в середньому був нижче, ніж у чоловіків, що не вживали ці продукти й напої (систолическое тиск у середньому нижче на 3,7 мм.рт.ст., диастолическое тиск - нижче на 2,1 мм.рт.ст.), інформує сайт "Медновости"..
У ході дослідження 314 чоловіків померло, з них 152 - від серцево-судинних захворювань.
З'ясувалося, що чоловіка, що найбільше часто вживали какао-утримуючі продукти, умирали від серцево-судинних захворювань в 2 рази рідше, ніж ті, хто уникав відповідних продуктів. Смертність у цілому за період спостереження також виявилася нижче в тих, хто вживав какао частіше.
Оцінка ризику проводилася з урахуванням таких факторів, як маса тіла, паління, рівень фізичної активності, калорійність раціону й рівень споживання алкогольних напоїв, повідомили автори дослідження.
На думку голландських учених, найбільш важливими для серця й посудин складовими какао є масла, що втримуються в ньому, а також антиоксиданти. Антиоксиданти захищають тканини від ушкоджень, пов'язаних із впливом високоактивних з'єднань - вільних радикалів.
Незважаючи на висновки, зроблені дослідниками, багато вчених сумніваються в користі шоколаду. «Какао погано переноситься організмом, якщо споживати його в сирому виді в більших кількостях, і для того, щоб одержувати його в лікувальному дозуванні необхідно з'їдати 100 м чорного шоколаду щодня», - заявила Кэти Росс (Cathy Ross) із Британського фонду по боротьбі із серцевими захворюваннями в інтерв'ю BBC. - «Це буде означати споживання приблизно 500 калорій й 30% жиру, що втримуються в 100 грамах шоколаду».
«Ми, звичайно, не пропонуємо людям відмовлятися від шоколаду. Любою людин може насолоджуватися його смаком час від часу. Однак існують кращі способи оздоровити серце», - заявила Росс.
|
|
|